Prateći ovaj vodič za kupovinu električnog romobil-a, naučićete mnogo o osnovnim karakteristikama romobil-a, kao i samom održavanju i cijenama romobil-a. Ovo će vam u mnogome olakšati kupovinu. Kupovina romobil-a u mnogo čemu sliči kupovini automobila ili motocikla.
Proračunski električni romobil ispod 300 dolara
Velika većina romobil-a u ovoj kategoriji je za minimalnu ili laganu rekreacijsku upotrebu. Kada iskalkulišete cijene u ovom cjenovnom rasponu možete očekivati motor s malim pogonom, slabe kočnice, baterije malog kapaciteta, i relativno slabu kvalitetu izrade. Ali ovo dovoljno govori o samoj kategoriji, gdje za relativno malu cijenu dobijate onoliko koliko ste uložili. Što bi se reklo – “kol'ko para tol'ko muzike”. Ipak, ako želite jeftino da prođete, svakako obratite pažnju na ovu kategoriju.
Priručni električni romobil
Ovaj raspon električnih romobil-a je jako velik pa je zbog toga podijeljen u dvije cjenovne kategorije. Ovdje su romobili jako ujednačeni po pitanju karakteristika, kvalitete i cijene.
Romobili od 300 KM do 800 KM
Ovi romobili su jako zahvalni za putovanja na kraće udaljenosti, i kvalitetno su urađeni, te se često koriste za dnevna putovanja. Najbolje su se pokazali na ravnim terenima gdje nema mnogo brežuljaka. Dovoljno lagani za prijenos, ipak za vrijeme nekoliko godina korištenja – skuteri ove kategorije traže povremene popravke.
Premium Commuter od 800 KM do 1500 KM
Ovi romobili daju ugodnu i sigurnu vožnju. Za ovu cijenu očekujte veće motore, veće baterije i dobre kočnice. Romobili su jako nadogradivi, ali obratite pažnju na kompromis vezano za ulaganja.
Električni romobil-i visokih performansi za 1500 KM i više
Električni romobil-i imaju velike, ponekad i dvostruke motore. Produženi vijek trajanja baterije daje veliku slobodu tokom korištenja skutera. Hidraulično aktivirane disk kočnice za zaustavljanje pri velikim brzinama pojačavaju sigurnost i ove skutere bacaju u sam vrh potražnje. Njihove velike gume jedine su prikladne za terenske vožnje, pa iako se sa ovim skuterima možete voziti “s posla – na posao” – preporuka je da ga koristite na neravnim terenima .
Nakon ovoga, nadamo se da ste našli kategoriju u kojoj ćete tražiti neki skuter za sebe. Trebate obratiti pažnju na karakteristike koje trebate uzeti u obzir prilikom odlučivanja o kupovini. Bitno je da na vrijeme odlučite kako ćete koristiti skuter, do koje cijene mislite ići, koja je najveća brzina romobil-a, kočnice, gume i sl.
Cijena
Naravno da je ovo skoro, pa najbitnija odluka. Uvijek će biti bolje i lošije odluke u kupnji električnih romobila, ali zna se da se za jeftine pare ne može uzeti neki bitno dobar električni romobil. Doduše, svi romobili imaju svoje kvalitete i cijena najbolje pokazuje o čemu se radi. Vrlo je bitno da ne uzimate zdravo za gotovo sve ono što proizvođači reklamiraju, jer ponekad ćete naletiti na lažne karakteristike, pa i to imajte na umu prilikom praćenja cijena i onoga što se nudi.
Baterija
Udaljenost koju ćete preći sa napunjenom baterijom je jako bitna stvar prilikom odabira romobil-a. Praćenjem ponude došlo se do zaključka da proizvođači precjenjuju trajnost baterije na romobilima u prosjeku i do 30%. To obavezno imajte na umu, kao i to da se vremenom trajnost baterije smanjuje pa je vrlo bitno da je baterija pouzdana.
Težina
Ako imate potrebu da često prenosite svoj romobil, obavezno pratite težinu i gabarite romobil-a. Ovo je takođe izražena potreba ako dolazite na odredište koje nema lift ili pomagala za prenos romobil-a. Ako se nađete negdje daleko, imate potrebu da romobil odložite u prtljažniku auta, veoma je bitno da romobil nije težak i da je lako manipulisati s njim.
Najveća brzina
Brzina nije toliko bitna za onoga kome je dovoljno 20 kMh. Možete tražiti brze romobile, ali razmislite i o zakonskoj regulativi. Mnogi gradovi ne dozvoljavaju veće brzine skutera od 20 kMh. Osim brzine da napomenemo – ne zaboravite nositi zaštitnu kacigu.
Snaga motora
Romobili imaju snagu motora od 200 do 670 vata. Za odrasle osobe ne preporučujemo ništa ispod 250 vata za dnevno putovanje na posao. Ovo je dovoljno i dobro za ravna i blago brdovita područja. Ako živite u području sa strmijim brežuljcima, razmislite da idete na 350 ili 500 vata. Ako uzmete romobil i od 500 W, vaš romobil će usporiti na brdima srednje veličine.
Svjetlo
Ako romobil koristite po mraku morate imati prednje i zadnje svjetlo. Naravno, baš kao i bicikla, i romobili moraju imati bijelo prednje svijetlo i crveno zadnje. Međutim, dizajn skutera je takav da se ne vidi zadnje crveno svjetlo, pa korisnici postavljaju signalne sijalice na kacige ili nazad na prsluk.
Kočnice
Postoje četiri glavne vrste kočnica: električna, stopala, bubanj i disk. Ovo je navedeno po redoslijedu korisnosti. Od najmanje učinkovitih do najučinkovitijih i mogu se instalirati na prednju, stražnju ili obje gume.
Gume
Gume koje skuteri posjeduju se dijele u dvije grupe: pneumatske na pumpanje i bezzračne gume. Pneumatske gume imaju prednost prilikom udara ili doskoka na tvrdo tlo, i lakše je kontrolisati skuter sa ovom vrstom guma. Ali nedostatak im je što se za razliku od bezzračnih guma lakše buše i kidaju. Što se tiće bezzračnih guma, one su u svemu u zaostatku u odnosu na pneumatske gume.
Distributeri
Prilikom kupovine romobil-a, koliko je bitno šta kupujete – toliko je bitno i gdje kupujete romobil. Mi vam možemo predložiti kupovinu romobil-a u Procomp-u. Osim što imate sigurnu kupovinu, dobijate i kvalitetnu garanciju, popravak, brzo dobavljive dijelove i dodatke. Osim toga tu je i prednost u brzoj isporuci i kvalitetnom servisu.
Održavanje
Ako odmah u startu razmišljate o održavanju, to je pravi put koji će vas spasiti neprilika u budućnosti. Održavanje se najbolje vidi kod brze nabave adekvatnih dijelova. Ako skuteri nemaju postupne zamjenske dijelove tada ste u problemu. Jer obavezno za svake takve romobile je slanje proizvođaču koji je često u drugim državama, i vrijeme opravke je jako dugo i neugodno. Neke od kvarova i sami možete da otklonite.
Frekvencija
Iako su električni romobil jako izdržljivi ipak će vremenom zahtijevati održavanje i popravke. Statistika pokazuje da kupci imaju jedan ili dva kvara godišnje, ili na svakih prosjećno 1000 kilometara desi se kvar. Gume i kočnice su najčešće oni dijelovi za koje se traže opravke.
Preventiva
Preventivno održavanje će učiniti da dugo vremena vozite svoj romobil bez opravki. Iako se redovno ne servisiraju, dobro bi bilo periodično pregledati stanje dijelova na vašem romobilu.
Zaključak
Ako još niste donijeli odluku ili se dvoumite o modelu, mi vam možemo pomoći. Tražite model sa trajanjem baterije do 30 kilometara, romobil sa dobrom kočnicom i motorom od bar 250W. Sve ovo možete naći relativno jeftino, i za početnike je više nego dobro.