Od kad su se pojavili računari nekako su se uvijek kupovali za dvije vrste korisnika. Poslovni ljudi su kupovali kompjutere u želji da sebi olakšaju i ubrzaju poslovne zadatke a ona druga strana je kupovala kompjutere za igranje igrica i razonodu. I kao i uvijek svjedoci smo konstantnog razvijanja kompjuterskog hardvera koji slijedi video igre koje su svakim danom sve realističnije i time zahtjevnije i zahtjevnije. Svaki pritisak na tastaturi ili pokret miša, kompjuter mora da brzo odradi i pošalje na ekran kako bi vidjeli ono što ste odradili.
Igre su postale toliko zahtjevne da su vremenom direktno učestvovale u promjenama konfiguracija i hardvera samih računara. Vjerovatno postoje oni koji se još uvijek sjećaju dana kada su se pojavile odvojene grafičke kartice koje do tada u računarskim sistemima nisu postojale. I sama SLI uparivanja grafičkih kartica su pokrenuta u želji za dobijanjem večih brzina od mogućih u tom trenutku – mjenjala se struktura matičnih ploča.
Brzina u realnom vremenu
Vjerovatno malo ko razmišlja o prostom i najvećem problemu vezano za savršeni i stabilni prikaz tokom igranja, i ne samo igranja. To je ograničenje u vidu izvršavanja svih tih radnji za vrijeme korištenja računara. Sve radnje se moraju izvršavati u realnom vremenu jer nema računara niti programa koji može da predvidi reakciju igraća prije vremena i time olakša i ubrza rad samog sistema. Na sve te klikove i pokrete miša možete shvatiti da se dodaju i jako mnogo drugih radnji koji se istovremeno odrađuju u realnom vremenu. Računar prebacuje texture, računa pozicije na ekranu, smjenjuje scene iz igre koje često imaju neke druge “teže” podatke za proračun (vatra, snijeg, kiša, dim) i sve to u realnom vremenu tj. istovremeno.
Naravno ovo se sve može da odvije tako brzo da ljudsko oko ne primjeti kašnjenja, ali ako posjedujete sporije komponente ili cjelokupno spor računar – dočiće do konstantnog preskakanja, trzanja i štopanja slike. Zbog toga su kupci na neki naćin i primoravani da konstantno kupuju novi hardver ili konfiguracije kako bi se mogli nositi sa zahtjevima najnovijih igara. I ovo nije jedini razlog zbog kojeg trebate da obratite pažnju na specifikacije prije pokreteanja neke novije igre. Ako budete pokretali takve igre do granice opterećenja svog hardvera može doći do pregrijavanja i izgaranja nekog od djela vašeg kompjutera i time pravite još veću štetu. Zato treba dobro pratiti i balansirati vaš računar.
Odluka pri kupovini gaming računara
Da bi imali jak gaming računar najlakša je kupovina najnovijeg hardvera i konfiguracija, ali je tu veliki problem što su igrače populacije pretežno mlađe generacije i nisu u mogućnosti konstantno pratiti i kupovati nove dijelove koji im se nude na tržištu. Oni se tada snalaze na razne načine u potrazi za nekom cjenovno jeftinijom konfiguracijom koja može da se nosi sa novim igrama. Mi vam možemo pomoći sa prijedlogom jedne pristupačne gaming konfiguracije koja pokreće novije igre kao npr: Apex Legends, Fortnite, Dota 2, Overwatch, PUBG, Battlefield V, Far Cry 5 i Shadow Of The Tomb Raider.
Osnova konfiguracije koju vam predlažemo je:
Procesor AMD Ryzen 3 1200 3.10GHz AM4 BOX
Matična ploča ASUS MB PRIME B450M
Ram Crucial DDR4 8GB 2400MHz
Grafika AMD RX570 4GB GDDR5
HDD 250GB SSD
PSU MS-500, 500 W
Kućište Cyclops
Ponudu i cijenu ovog modela gaming računara možete pogledati na sljedećem linku: https://www.procomp.ba/gaming-ra%C4%8Dunari/11588-cyclops-ryzen-3-1200-rx-amd-570-4gb.html
Ovaj računar pokreće igre sa ovim rezultatima, i na slici vidite broj sličica u sekundi koje on postiže u realnom vremenu:
Ostalu ponudu gaming računara sa odličnim cijenama možete pogledati na ProComp web shopu na sljedećem linku : https://www.procomp.ba/667-gaming-ra%C4%8Dunari